Aleap tilbyr spisskompetanse, infrastruktur, kapital og nettverk til helsestartups. Deres visjon er å skape vekstkraftige helsesuksesser i Norge og globalt. Vi har bistått med strategi, navneprosess og profilutvikling.

Den visuelle identiteten er basert på de fire fasene en startup skal gjennom, og der Aleap bruker sin kompetanse. Vi har visualisert fasene som grafiske former som illustrere hvordan noe lite og uidentifiserbart kan transformeres til noe langt større og raffinert.

Prosessen med å bygge en startup er sjelden strømlinjeformet. Det er en utfordrende reise med store skuffelser og gleder. Vi ville fange denne reisen i logosymbolet ved å bruke spiralen fra det gyldne rektangelet, også kjent som det gyldne snitt, som selve grunnlaget for sammensetningen. Målet har hele tiden vært å skape et symbol som uttrykker opplevelsen av kaos, men med en tydelig retning og fremgang.

 

Se hele presentasjonen på Behance

Foto: Christian Søgaard Moen