Det er den nye postkassen som gjelder nå. Den vi alle finner i våre kontoer på smarttelefonen vår. Derfor bestemte arrangørene bak Max Marketing Mix seg for at tiden var inne for at også direktemarkedsførernes pris måtte tilpasse og fornye seg.

Vi i Superblaise har jobbet med strategi for Max Marketing Mix, og utviklet konsept og tema for årets prisutdeling. Konseptet handlet i år om delingsøkonomi. Nå deler ikke forbrukere bare Über-biler og leiligheter på Airbnb, men også meninger, holdninger og atferd. Dette gjør de gjennom tusenvis av kanaler på internett.

Derfor tenkte vi det ville være både lurt og gøy å leve ut konseptet i praksis, ved å mikse erfarne foredragsholdere, med crowdsourcet innhold. Vi brukte for eksempel Fiverr.com for å lage personlige invitasjoner direkte til byråer. Resultatet ble mange rare filmer, alle laget av en ukjent hånddukkerapper, for en femmer.

 

De spesielle videoinvitasjonene, og det aktuelle konseptet resulterte i at bidragene til konkurransen økte med 76 % sammenlignet med fjoråret. I tillegg har jurygeneral Henning Tunsli uttalt til Kampanje.com at det var en helt annen dimensjon over de påmeldte bidragene i år.