9. august 2016 klokken 10.00 startet kampanjen Hele Norges knapp på Egertorget. Dette er BankAxepts første store posisjonerings- og merkevarekampanje.

Bakgrunnen for kampanjen er at BankAxept skal lansere betalingsløsninger for nett, mobil og kontaktløs. Ved å styrke merkevaren mot sluttbruker, retter BankAxept seg mot et moderne betalingsmarked hvor vi i større grad vil velge betalingsløsning selv. Hele Norges knapp-kampanjen viser at BankAxept skal fortsette å være hele Norges betalingssystem også i fremtiden og er en strategisk tilnærming som formidler tjenestens kjernefunksjoner: Enkelt, raskt og sikkert. Å bruke BankAxept er like enkelt som å trykke på en knapp. Konkurransen gikk derfor ut på å trykke så mange ganger man kunne på knappen i løpet av 30 sekunder.

Et team bestående av fire unge personer har reist rundt i flere av Norges største byer med en airstream og en knapp for å finne landets dyktigste knappetrykkere. På bildet over ser du BankAxept-teamet f.v. Michael Ludvigsen, Kristoffer Grindheim, Anette Drange og Elisabeth Hovland. Gjennom film, facebookposter og Instagrambilder, sørget de for at alle kunne følge med på hvor knappe befant seg i Norge og hvem som til enhver tid hadde rekorden. Gjennom de ulike kampanjebudskapene, nådde vi over 1.300.000 mennesker. Filmene vi lagde og publiserte underveis, ble sett 230.000 ganger.

I både Oslo og Tønsberg viste deltakere utrolig engasjement, styrke og utholdenhet. Bare noen dager inne i kampanjen, ble high score trykket frem av Osloborger Anders, med hele 424 klikk på 30 sekunder! For at hele Norge skulle få delta, lagde vi også en digital versjon av spillet. Til sammen trykket over 12.000 deltakere hele 8.750.000 ganger på den digitale knappen. Og det er litt av en rekord i seg selv!

 

Norwegian Creations som skapte selve knappen for oss, har laget en liten film om hvordan det foregikk. Det er en ganske møysommelig prosess.

Alle som deltok var med å kjempe om de tre gjeveste premiene: tur i jagerfly, reise til Svalbard og Smart Home-oppgraderinger av hjemmet ditt. I tillegg delte vi ut 300 kinobilletter, haugevis av yoyo-er, og en hel del heder og ære.